want62193 1sGKWE1529329721 - 3 دلیل بررسی لینک های داخلی

۳ دلیل بررسی لینک های داخلی

بررسی لینک های داخلی یک امر بسیار مهم و حیاتی به حساب میاد و وقتی برای ارتقاء سئو سایت، بهینه سازی نرخ تبدیل و قابلیت کاربرد سایت خود تلاش می کنین این کار به پیشرفت شما کمک می کنه. به طور خلاصه می توان گفت بررسی لینک های داخلی به ۳ دلیل زیر حائز اهمیت است:

لینک های داخلی، اهمیت صفحات سایت را به موتورهای جستجو نشان می دهند

هر سازمان باید اهداف وب سایت خود را مشخص کنه و به دو سوال زیر پاسخ بده:

  1. هدف از بازدید هر کاربر از ساییتون چیه ؟
  2. مهمترین نکته در مورد سایتتون چیه که باید در نظر گرفته بشه؟

جواب هایی که به این سوالات داده میشن متفاوتن اما گاهی اوقات قابل قبول به نظر میرسن. برای مثال ممکنه یکی از جوابها این باشه که ما میخواهیم هر کاربر بفهمه که چه محصولات و خدماتی از طرف سایتمون ارائه می شه. این نکته را نباید فراموش کنیم که هر چه بیشتر به محتواهای ارزشمند سایت خودمون لینک بزنیم، مهمترین محتواها را به موتورهای جستجو نشون میدیم.

لینک های داخلی خزش موتورهای جستجو را تحت تاثیر قرار می دهند

اگر سایت مپ های  HTMLو XML بهترین راه برای کمک به موتورهای جستجو به منظور گردش در سایت شما به حساب میان، پس چجوری لینک سازی داخلی به موتورهای جستجو کمک می کنه تا در بین محتواهای مهم سایتتون به سرعت گذر کنن؟ در زیر به چند راهکار برای آسان تر کردن خزش موتورهای جستجو اشاره شده:

  • مطمئن بشین به صفحات ریدایرکت شده لینک داخلی نزدید. این ممکنه در تبدیل یک HTTP به HTTPS یا از طریق تغییرات تبدیل نام URL اتفاق بیفته. وقتی یک موتور جستجو مجبور به گذر از یک ریدایرکت باشه، خزش اون افت پیدا می کنه.
  • تنها به URL های مشخص لینک داخلی بزنین. با این کار مطمعن میشین به نسخه صفحه HTTP/HTTPS درست لینک زده اید.
  • به نسخه کنونیکال صفحه لینک بزنین.

لینک های داخلی کاربران را به سمت تبدیل هدایت می کنند

لینک سازی داخلی یک موضوع مهم برای سئو نیست بلکه وسیله ای به حساب میاد که بازدیدکننده را در جریان تبدیل سایت قرار میده. برای هر هدفی که دارید باید مسیر دستیابی به اون هدف را مشخص کنین. به این مثال توجه کنین:

شما می خوایین کاربران محصولات سایت شما را ببینن، علاوه بر آن می خوایین بر سری وبینارهای جدیدتون هم تمرکز کنین. از طریق دسترسی تحلیلی، شما متوجه میشین که صفحه اصلی شما ترافیک بالایی توسط قسمت مهمی از وبلاگتون دریافت کرده.  با توجه به این موضوع، شما به بخش محصولات خودتون همانند سری وبینارهارها در فولد بالای صفحه اصلی ساییتون لینک داخلی میزنین. بعد از این کار  به قالب وبلاگ سر زده و مطمعن میشین که یک ستون عمودی دارین که لینک ها را به سری وبینارها نشون میده. لینک دهی یکپارچه به خدمات و محصولات در قالب یک پست وبلاگ کم اهمیت به نظر میاد اما پیدا کردن راهی برای لینک داخلی زدن به صفحات خدمات و محصولات از طریق کپی پست ضرری نداره. بهترین راه، استفاده از Users Flow نشان داده شده در آنالیز گوگل و درک اینکه کاربران چگونه در سایت شما گذر می کنند، می باشد.