12 Link Building Mistakes 768x513 - 3 اشتباه رایج در لینک سازی، قسمت اول

۳ اشتباه رایج در لینک سازی، قسمت اول

لینک سازی همانند دیگر مفاهیم مطرح در سئو باید با رعایت یکسری اصول صورت گیرد اما حتی کارشناسان با تجربه سئو نیز ممکن است در انجام آن دچار اشتباه شوند. خطاهایی که هنگام لینک سازی اتفاق می افتند منجر به از دست دادن فرصت های بسیاری میشوند. به همین علت است که هم کارشناسان جدید و هم افراد حرفه ای در حوزه سئو باید با اشتباهات رایج در لینک سازی آشنا شوند تا بتوانند از آنها پرهیز کنند. این اشتباهات ممکن است در سئو داخلی رخ دهند اما شما با آگاهی از آنها می توانید از آنها اجتناب کنید. این اشتباهات شامل موارد زیر می باشند.

گمان میکنید بیشتر بنویسید بهتر است

نوشتن یک محتوای باکیفیت برای دستیابی به موفقیت در لینک سازی ضروری است اما همیشه باید موضوعات مربوط به کیفیت را در نظر بگیرید. در یک محتوای طولانی، تمرکز باید بیشتر بر روی کیفیت باشد تا کمیت. تنها برای اینکه طول محتوا را بیشتر کنید به آن اطلاعات جدید اضافه نکنید. هنگامی که محتوا تولید می کنید داده های جذاب در آن بگنجانید و از آوردن تمام جزئیات که خواننده را از موضوع اصلی منحرف می کند پرهیز نمائید. محتواهای خود را بررسی کنید و هر چیزی که جذاب، مفید و مرتبط نیست را حذف نمائید. تمام بخش ها و آیتم های محتوا را مطالعه کنید و اگر فکر می کنید حذف کردن بعضی قسمت ها باعث از هم گسیختگی محتوای شما می شود ، این کار را انجام ندهید، اما تا حد ممکن موارد بی ربط را حذف نموده و پیش روید. این را به خاطر داشته باشید یک محتوای خوب باید از کیفیت بالا برخوردار باشد نه اینکه طولانی بوده و خواننده را از ادامه خواندن منصرف کند.

فراموش می کنید مطالب را خرد کنید

یک محتوای وسیع به راحتی بر مخاطب چیره می شود و باعث می شود وی خسته شده و سایت شما را ترک نماید. یک نوشته طولانی هیچ کس را برای لینک سازی متقاعد نخواهد کرد. علاوه بر آن یک اینفوگرافی بزرگ نیز می تواند منجر به از دست دادن مخاطب شود. برای اینکه محتوای شما قابل درک باشد تلاش کنید. برای مثال به محتوای خود یک ویدئو و یا چند عدد تصویر اضافه کنید و بر روی برخی طرح ها برای صفحه سایت خود سرمایه گذاری نمائید. اینفوگرافیک ها را نیز به قسمت های کوچکتر  تقسیم کنید و تصاویر را به صورت داستان شرح دهید. نه تنها خواندن این اینفوگرافیک ها با چشم راحت تر است بلکه مخاطب برای دیدن آن ترغیب خواهد شد. یک محتوا یا اینفوگرافیک طولانی خسته کننده است و باعث می شود مخاطب سایت را ترک کند.

در تولید محتوای هیجان انگیز ناتوان هستید

محتواهای بسیار زیادی تولید می شوند اما اینکه چقدر مهیج و جذاب هستند بسیار حائز اهمیت است. یک محتوای معمولی نمی تواند به خوبی لینک سازی شود. اینکه چه نوع محتوایی تولید می کنید مهم نیست بلکه اینکه آن محتوا متفاوت و حیرت آور باشد اهمیت دارد. حتی هنگامی که یک محتوای طولانی مینویسید به دنبال موضوعات مهم و مورد علاقه مخاطب باشید. اگر میخواهید محتوای بصری تولید کنید، جذابیت موضوع را فراموش نکنید. اینفوگرافیک هایی که سال ها پیش رایج بوده اند مناسب هستند اما به نسبت نمونه های جدیدتر و جذاب تر ارزش ندارند.