12 Link Building Mistakes 768x513 1 - خطاهای لینک سازی در سئو داخلی، قسمت دوم

خطاهای لینک سازی در سئو داخلی، قسمت دوم

لینک سازی امری بسیار مهم در بحث سئو است که همواره توجه ویژه بدان معطوف می گردد. هر چند لینک سازی نیز مانند سایر امور سئو بر حسب یکسری اصول صورت می گیرد اما باز هم ممکن است کارشناسان سئو مرتکب اشتباه شوند. اگر کارشناسان و افراد تازه وارد به حوزه سئو از این خطاها و اشتباهات آگاه باشند، به راحتی می توانند از آن ها اجتناب نمایند. خطاهایی که گاهی در سئو داخلی رخ می دهند به شرح زیر می باشند:

عدم شخصی سازی خدمات

به طور واقعی سعی کنید ارتباط شخصی با افراد برقرار کنید و قالب خدمات خود را برای اشخاص خصوصی کنید. اگر آن ها مشتری شما هستند باید بفهمید:

  • آن ها در مورد چه چیز نگران هستند؟
  • چه چیزی برای آن ها لذت بخش یا آزار دهنده است؟
  • علاقمندی های آن ها چه چیزهایی می باشد؟

عدم دسته بندی لیست خدمات

اگر شما لیست خدمات خود را دسته بندی نکنید، نمی توانید به تمام جوانب آنچه که می توانید به آن دست یابید فکر کنید، بنابراین تا حد ممکن لیست های خود را طبق موارد زیر دسته بندی کنید:

  • علایق
  • صنعت
  • منطقه جغرافیایی
  • و …

عدم تولید محتوا با هدف مشخص

شکست در تولید یک محتوای هدفمند منجر به ایجاد قالب کلی می شود که به راحتی فراموش خواهد شد. توجه به اهداف، کوتاه ترین و آسان ترین روش انتقال ارزش محتوای شماست. از این رو برای اینکه به بهترین نتیجه دست یابید، به یک نقطه اوج نیاز دارید. اگر یک محتوای حاوی اطلاعات در معرض فروش گذشته اید، در مورد اینکه این محتوا چه مشکلی را حل خواهد کرد و برای چه کسانی مفید خواهد بود فکر کنید. همچنین اگر محتوای بصری به نمایش می گذارید در مورد بهترین ها فکر کنید و اینکه چگونه این بهترین محتواها تاثیرگذارتر خواهند بود.

فراموش کردن استراتژی مربوط به خدمات در طول ایده پردازی

بیشتر کارشناسان سئو فراموش می کنند در طول ایده پردازی، خدمات خود را در نظر بگیرند. در صورتی که این موقعیت، بهترین زمان برای توجه به خدمات و حذف ایده های نامناسب است. اگر هنگامی که در حال تولید قالب برای خدمات خود هستید، نمی توانید یک داستان سریع و تحمیلی در مورد محتوا بگوئید، دلیل این امر این است که از همان اول در مورد استراتژی خود فکر نکرده اید. در طول ایده پردازی، مطمئن شوید استراتژی خدماتی خود را طراحی نموده اید. زودتر از موقع فکر کردن به شما کمک می کند تشخیص دهید که آیا ایده شما خیلی پیچیده است، به اندازه کافی شگفت انگیز نیست و یا بی اثر می باشد.

ترک سریع کمپین ها

اکثر کمپین ها بر اصول زیر پایدار هستند:

  • ایده
  • اجرا
  • موفقیت/شکست
  • تکرار

اگر در گذشته کمپینی داشتید که تنها چند لینک محدود تولید کرده و بدون اینکه متوجه شوید چرا متوقف شده فوراً آن را ترک نمودید، اشتباه کرده اید. وظیفه شما این است که بفهمید چرا کمپین شما شکست خورده است. اگر متوجه این قضیه نشوید، تمام فرصت های بهبودی را از دست خواهید داد و دفعه بعد نمی توانید شانس بهتری داشته باشید.