Introducing - اهمیت دریافت لینک در سئو

اهمیت دریافت لینک در سئو

برای ایجاد یک پروفایل بک لینک باکیفیت، شما باید از لینک سازی دست برداشته و بر روی دریافت لینک کار کنید. دریافت لینک به تولید یک محتوای خوب و قابل اعتماد و ارتقاء آن اشاره دارد اما بیایید به این سوال پاسخ دهیم که چرا باید لینک دریافت کرد؟ اصلاً ارزش یک لینک به چیست؟ دریافت لینک به منظور سه هدف اصلی افزایش ترافیک سایت، آگاهی از برند و توجه موتورهای جستجو به لینک ها صورت می گیرد.

افزایش ترافیک

دریافت لینک به صورت ارگانیک، ترافیک سایت شما را افزایش خواهد داد. در واقع لینکی که از یک سایت دیگر دریافت می کنید، باعث می شود بازدیدکنندگان بیشتری به سمت سایت شما هدایت شوند. لینک ها تبدیل، خرید محصول یا اشتراک های اجتماعی را ضمانت می کنند زیرا آن ها افراد بیشتری را برای بازدید سایت شما ترغیب می نمایند.

آگاهی از برند

هنگامی که شما یک لینک دریافت می کنید، بیشتر در معرض نمایش گذاشته می شوید. اگر یک لینک از یک وبلاگ کوچک دریافت کنید، مسلماً افراد کمتری سایت شما را بازدید خواهند کرد مگر اینکه مخاطبان آن وبلاگ با حرفه شما مرتبط باشند.

توجه موتورهای جستجو به لینک ها

لینک ها به برند شما قدرت، اعتماد و ارزش می بخشند، از این رو اگر سایر سایت های قابل اعتماد و با ارزش به سایت شما لینک بزنند، موتورهای جستجو برند شما را ارتقاء خواهند داد. در بحث سئو، محتوا بسیار حائز اهمیت است، از این رو یک استراتژی محتوا راهکاری ساختار یافته برای ارزیابی اینکه چه چیز باارزشی ارائه می دهید، مخاطبان شما چه کسانی هستند و محصول شما بین چه کسانی توزیع می شود، در اختیار شما می گذارد. توسعه یک استراتژی قوی تولید محتوا که دریافت لینک را وارد مرحله تبلیغاتی می کند، تاثیر بسزایی در موفقیت طولانی مدت سایت شما خواهد گذاشت.

دریافت لینک یک تکنیک بازاریابی نیست بلکه به نحوه اثرگذاری شما بر روی مخاطبین برای دریافت لینک های واقعی اشاره می کند. بنابراین، با این کار نه تنها یک محتوای شگفت انگیز تولید می کنید، بلکه  روابطی ایجاد خواهید کرد که باعث می شوند افراد محتوای شما را به اشتراک بگذارند.

در تولید محتوای خوب، استراتژی بسیار مهم است

شما می توانید راهکارهای بسیاری برای توسعه ترافیک وبسایت خود به کار ببرید، از جمله:

  • کمپین های ارسال ایمیل
  • تبلیغات کلیکی
  • مدیریت اجتماعی

قبل از اینکه با راه اندازی کمپین شروع کنید، به آن محتوایی دهید که نیاز است توسط یک استراتژی به موفقیت برسد. استراتژی اولین چیزی است که شما هنگام تولید محتوا به منظور دریافت لینک بدان احتیاج دارید. آنچه که در ذیل اشاره شده تمام آن چیزی است که هنگام ایجاد یک استراتژی موفق دریافت لینک باید بدان ها توجه کنید.

  • می خواهید مخاطبان شما چه کسانی باشند؟
  • می خواهید از کجا لینک دریافت کنید؟
  • رقبای شما چه کاری انجام می دهند؟

ایجاد یک برنامه سازماندهی شده در خصوص دریافت لینک به منظور تصمیم گیری در مورد محتوا امری بسیار ضروری است. اما از کجا باید شروع کرد؟ تحقیق در مورد رقبا و توجه به مشتریان به شما اجازه می دهد محتوایی را ارائه دهید که لینک های بیشتری تولید کند و مخاطبان شما را ترغیب نماید. توسعه یک سیستم جستجو، برنامه ریزی برای تولید محتوا و تشویق جزئی از ماهیت دریافت لینک می باشند.